איטום גגות: כיצד נכין את הבית לסערה הבאה?

בכל חורף זה קורה, אנו נכנסים לתרדמת חורף ושוכחים להכין את הבית לקראת בוא הגשמים. כאשר מגיעה לבסוף סערה היא חושפת את נזקי הבית ומקומות החולשה בגג שלפתע נחשפים.

איטום גגות הוא עסק לאנשי מקצוע מתחום האיטום והטיפול בבעיות איטום בגג בעונת החורף הוא אינו הזמן המתאים ביותר לעשות זאת באופן עצמאי. הסיבה לכך היא מכיוון שמקור הרטיבות הוא בגג וכאשר הוא רטוב ולח קיים קושי לחומרי האיטום לכסות ביעילות את הנזק.

במקרה של "אין ברירה" תוכלו לבצע את הצעדים הבאים כחלק מהקטנת הנזק: אם תחליטו לעשות זאת בעצמיכם, עלו בזהירות לגג הבית והסירו כל לכלוך שאוטם את מעבר המים במרזבים ולאחר מכן כסו אותם ברשת על מנת למנוע חדירת עלים ועצירת מעבר המים בתוכם.

במקרה של עצמים רופפים שמצויים בגג ועלולים לזוז ברוח חזקה יש לחזק אותם על מנת למנוע מפגעים.

כיצד יש לפעול בעת חדירת מים לבית?

האויב הגדול ביותר של רשת החשמל בבית הם מים. על כן במקרה של רטיבות שנוצרת כתוצאה מבעיה באיטום יהיה עליכם למנוע כל מגע של מים עם כל מכשירי החשמל בבית. יש לנתק אותם על מנת למנוע קצר.

בנוסף לכך, אם מדובר במקרה של נזילת מים רצינית שעלולה להוות סיכון במגע עם רשת החשמל בבית יש לנתק את האזור שבו קיימת הרטיבות מלוח החשמל הראשי בבית.

במקרה שהנזילה מטפטפת על ריהוט כגון: שטיחים, שולחנות, ספות או מזנונים, יש לפנות ולהזיז אותם ממקום הנזילה ולנסות ולאגור את המים על ידי דליים או סחבות רצפה.

בחירת קבלן איטום גגות מקצועי

הבחירה בקבלן איטום מקצועי היא בחירה לא פשוטה. קיימים מספר חברות וקבלנים בתחום איטום גגות, אך לא כולם בעלי רקע מקצועי בתחום אלא למדו זאת "תוך כדי עבודה". זו הסיבה מדוע חשוב לבחור קבלן איטום מורשה בעל תעודה ממכון התקנים שמראה כי הוא מסוגל לבצע באופן מקצועי עבודת איטום בביתכם.

הצעת מחיר

הצעת המחיר אמורה לכלול בתוכה את חומרי העבודה ושעת הביקור הראשונית שבה מגיע בעל המקצוע להערכת המחיר על העבודה. זמן העבודה של בעל המקצוע אינו אמור להיות פקטור שמשנה את מחיר העבודה. אם קבעתם על מחיר מראש ובעל העבודה "הסתבך" עם העבודה זו אינה הבעיה שלכם כלקוחות.

קבלת אחריות על העבודה

זכרו! קבלן מקצועי ואמין בתחום איטום גגות יספק לכם אחריות על העבודה אותה הוא מבצע. על כל מקרה חשוב לבדוק שתקבלו ממנו מסמך כלשהו המעיד על כל סעיפי האחריות השונים הניתנים לכם על העבודה שבוצעה, על כמה זמן היא ניתנת ושתכלול את חתימת בעל המקצוע.

Add comment