הכירו את החשמלאי שלכם: מתי תזדקקו לחשמלאי מוסמך?

כל אחד ואחת מאיתנו הצטרכנו בשלב מסוים להזמין חשמלאי לבית על מנת לטפל בבעיה חשמלית שהתרחשה, אך לא כולנו באמת יודעים את הרמות השונות של חשמלאי וכיצד ידע זה יוכל לעזור לנו.

רוב עבודות החשמל בבית מצריכות ברוב המקרים ידע בסיסי בלבד אך כאשר מדובר בעבודות מורכבות יותר נצטרך את הידע של חשמלאי מוסמך. מה ההבדל בין סוגי החשמלאים ואיזה תצטרכו עבור התקלה בביתכם? הנה כל הפרטים.

על מנת שחשמלאי יזכה לדרגה הבכירה ביותר הקרויה חשמלאי ראשי, יהיה עליו לעבור שלוש דרגות. כל הדרגות המצוינות כאן נחוצות לצורך ביצוע עבודות ביתיות. לבד מהן קיימות דרגות נוספות כגון: הנדסאי או מהנדס חשמל שאינן רלוונטיות לצורך עבודות חשמל בבית.

חשמלאי עוזר: הדרגה הבסיסית ביותר שמאפשרת לחשמלאי בדרגה זו ("עוזר חשמלאי") לעזור בביצוע עבודות במתח נמוך, כמובן כל זאת תחת פיקוח של חשמלאי בכיר יותר.

חשמלאי מעשי: דרגה זו מאפשרת לבעל תעודת חשמלאי לעסוק בעבודות חשמל במתח נמוך וכן ביצוע תוכניות חשמל של עד 40 אמפר.

חשמלאי מוסמך: דרגה זו מאפשרת לחשמלאי לבצע תוכניות חשמל בכירות יותר של עד  80 אמפר.

חשמלאי ראשי: דרגה זו מאפשרת לחשמלאי לבצע תוכניות חשמל בכירות יותר של עד 250 אמפר.

חשמלאי_מוסמך

איזה סוג חשמלאי תצטרכו לעבודות בבית?

חשוב לומר כי לרוב עבודות החשמל המצויות בבתינו נצטרך חשמלאי בדרגה השנייה בלבד – חשמלאי מעשי. אך כאשר אנו מגיעים לעבודות חשמל מורכבות יותר כמו החלפת מונה החשמל בבית, קיימת עליכם האחריות לוודא שמדובר בחשמלאי מוסמך ומעלה. חשמלאי מעשי אינו מוסמך לביצוע עבודות כגון אלו.

כיצד תגלו מיהו חשמלאי מקצועי ומי לא?

ישנם כמה סימנים שיכולים לתת לכם אינדיקציה לגבי בעל המקצוע שהגיע לביתכם ויכולים לעזור לכם לדעת אם אכן מדובר בחשמלאי מקצועי או "חאפר". נכון, אתם לא חשמלאים מוסמכים אך יש סימנים מקדימים שגם אתם תוכלו לדעת בהסתכלות פשוטה על עבודת חשמלאי שאינו מקצועי.

לדוגמה, כאשר מחברים את חוטי החשמל בצורה רופפת זה מראה על עבודה לא מקצועית. לא רק זאת אלא שהיא גם עלולה לגרום לסיכון חיים בכך שחיבור רופף עלול לגרום לחוטי החשמל להישרף ומכאן הדרך לשריפה בבית קצרה ביותר.

שווה לכם לשאול את בעל המקצוע באלו חוטים הוא משתמש על מנת להעיר את תשומת ליבו להנחת חוטי החשמל הנכונים המותאמים לקו זרם החשמל שלהם הם מיועדים. חוטי חשמל שיעברו בזרם שגבוה ממה שהם מסוגלים לספק עלולים להתחמם בגם במקרה זה לגרום לשריפה.

אחד הדברים החשובים ביותר בבית הוא התקנה מקצועית של זרם ההארקה שלכם שתפקידו למנוע במקרה של קצר בבית את התחשמלותכם בכך שהוא מעביר את זרם החשמל לאדמה. חיבור לא תקין של זרם ההארקה בבית עלול לגרום למוות ועל כן ישנה חשיבות מכרעת לדעת שמדובר באיש מקצוע בעל תעודת חשמלאי מוסמכת ובעל דרגה שמתאימה לטיפול התקלה בבית.

Add comment