צביעת דירה

צביעת דירה או פיקאסו על הקירות?

גל ה"עשה זאת בעצמך" לא פסח גם על שיפוצים קטנים וצביעת דירה, שלחלק מהאנשים נראה קלי קלות, אבל זה ממש לא כך. צביעת דירה זה אקט מקצועי לחלוטין שדורש ידע כמו בחירת הצבע הנכון לסוג המשטח אותו צובעים, הגוון הנכון, שיטות צביעה מתקדמות, התאמה לעיצוב ולסגנון של כל חדר. מעבר מצבע כהה לבהיר וגם אחידות בצביעה. כדי לא לעשות בטעות חדר אבסטרקטי...

 

צביעת דירה- אל תעשה זאת בעצמך

הקירות בבית שלנו הם מה שאנחנו מסתכלים עליהם כל היום. בכל פעולה שאנחנו עושים, אנחנו נתקלים בהם ולכן רצוי שהם יהיו צבועים בצורה מקצועית לשביעות רצוננו המלאה. יש אנשים שרוצים לחסוך כסף, ומנסים לצבוע בעצמם, והחובבנות בולטת לעין, ומכערת את הקירות. החל מחורי מסמרים שלא נאטמו כמו שצריך וכלה בצביעה לא אחידה, שחושפת מתחתיה את הגוון הקודם, ומתקבל צבע לא ברור וגם לא נעים לעין. צביעת קיר בעיקר מעבר של צבע כהה לבהיר, דורשת לעתים את הסרת הצבע הקודם, בחירה נכונה בצבע ,שיתעלה" מעל עקבות הצביעה הקודמת ושהגוון יהיה אופנתי ויגדיל את החדר. קו המתאר של החדר צריך להיות צבוע כמו שצריך, בלי זליגה לתקרה שבדרך כלל צובעים בצבע אחר ולרוב בלבן ורצוי עם מברשת.

 

איך בוחרים גון צבע לדירה?

שיפוצניק מומחה בתחום צביעת דירה אומר שיש צבעים מגדילים ויש צבעים מקטינים. ידוע הוא שצבעים בהירים מגדילים את החלל וצבעים כהים מקטינים אותו. לכן בחירה של גוונים לצורך צביעת דירה, צריכים להתייחס לכל חלל בנפרד. אם מדובר בבעלי דירה עם ראש פתוח, אפשר ליידע אותם על גוונים וטכניקות צביעה חדשות, או לצבוע את הקיר לפני חיפוי או ריצוף קרמי. כל שיפוצניק יודע מה קוקה בעולם חומרי הגלם וזה כולל צבעים חדשים, גוונים ואיכויות חדשות. אם בעבר נהגו לצבוע דירות רק בצבע לבן, הרי שהיום חדרו לבתים הרבה מאוד גוונים החל מגוונים חזקים מאוד כמו קיר אחד אדום בסלון, וכלה בצבעי פסטל לפינת האוכל, כניסה חדר האורחים ועוד. מניפת הצבעים היום כל כך עמוסה שאנשים מתקשים לבחור צבע ולכן צריך להתחיל מהחלטה של צבע ואחר כך לעבור לגוון. כל מניפות הצבעים של כל חברות הצבעים מתמקדות בצבע ואחר כך בגוונים של אותו צבע, כך אפשר לבחור מתוך משפחה של צבע ירוק, כחול, צהוב ועוד. בצורה הזו, קל יותר להתאים צבעים בכל חדר בבית, מניחים את דוגמת הצבעים זה ליד זה ומבינים את משמעות סמיכות הצבעים ואיזה אווירה זה ייתן לבית.

 

מה קובע מחיר של צביעת דירה

יש כמה פרמטרים שמשפיעים על מחירי צביעת דירה. הנה הם:

  • גודל הדירה.
  • באיזה צבע היא צבועה? ואיזה צבע בוחרים? אם היא צבועה בחום ורוצים עכשיו קרם, זה דורש עבודה רבה, ושכבות רבות של צבע.
  • איזה עבודת הכנה יש לעשות. האם יש צורך בסתימת חורים, יישור הקיר? עבודות טיח, איטום , שפכטל או גבס?
  • האם נוח לצבוע את הדירה או שהיא עמוסה בחפצים שעומדים בדרך?
  • האם הצבעי עובד עם רולר או מברשת, בעיקר בחיבור עם התקרה?

 

איך קולעים לגוון?

קשה מאוד לקלוע לגוון, כי לכל חלל יש את האור והצל שלו ולפעמים הצבע אצל השכן ירוק יותר ואצלכם הוא יהיה ירקרק פסטל. לכן חשוב לקבל ייעוץ של שיפוצניק מומחה בצביעת דירות, אולי אפילו היה לו ניסיון של צביעת דירה בגוון שאתם רוצים ויש לו חוות דעת לגבי זה כמו: זה במציאות יותר כהה, זה מחזיר אור ועוד.

חשוב להתאים את צבע הקירות לריהוט, לכיוון ולסגנון של כל חלל מסביר שיפוצניק מומחה בתחומו. לפעמים אנשים רוצים קירות כהים, בחדר שיש בו גם רהיטים כהים, ואז כל מי שנכנס לא יודע מאיפה מתחיל הרהיט ואיפה הוא נגמר. לפעמים יוצרים ניגודיות וזה בעצם הדבר הכי נכון. הקירות בעצם הם המעטפת, התפאורה לתוכה אנו יוצקים את החדרים ולכן ברוב המקרים הם צריכים לעמוד בצד "תרתי משמע" בשקט סולידי של ורוד עכור או  תכלת שמיים...

Add comment