גנן - מה סגנון הגינה שלכם?

ישראל היא מדינה עשירה בצמחי בר. גדלים בה כ-2600 מיני צמחים מ-130 משפחות. היותה נקודת מפגש של מיני אקלים באזור גיאוגרפי צר בהבדלי טמפרטורה של קור, חום, הרים ומישור, צפון ודרום, יוצרים סוגים שונים של תנאים לגידול של צמחייה מהמגוונות בעולם. בשביל לדעת כמה מזה יכול להיות בגינה הביתית שלכם, אתם זקוקים לגנן מקצועי.

גנן

כל גינה צריכה גנן 
כל בית עם גינה זקוק לבעל מקצוע גנן, אשר יוכל לעצב ולהקים גינה בשטח הקיים. יש ששותלים עצים, יש שמשלבים גם פרחים עונתיים, צמחי תבלין והמגמה האחרונה היא הקמת גינות אקולוגיות ושתילה של צמחים לשימוש עצמי- ממש כמו בכפר גם אם מדובר על גינת גג. גינה במרחב האורבני מכניסה את הטבע הביתה, ומייצרת אוירה ירוקה ובריאה. מי שגר בדירה, יכול להקים מרפסת עם עציצים שהיא האפשרות היחידה להקים פינה ירוקה בבית. וישיבה ליד צמחים אגב, מרגיעה אנשים ומחברת אותם לטבע, גם אם מדובר על עציצים במרפסת.

גינות ומדשאות במרחב הציבורי הם הריאות הירוקות ולכל עיר הריאות הירוקות שלה. באזורים כפריים עם בתים חד קומתיים, הריאות הירקות נמצאות ליד כל בית- בגינה הפרטית. אם רוצים לתחזק גינה בצורה נכונה, יש להזמין גנן שיקים תשתית של השקיה מבוקרת ונכונה (יש מחשבים שמשקים אוטומטית). לשתול צמחים שאינם "זוללי מים", וליצור מראה טבעי ושופע לגינה ביתית.

גנן חושב גם על מים
כאשר אתם מזמינים גנן להקים גינה בחצר שלכם, ייתכן שיש לכם העדפות למיני צמחים מסוימים אבל אז תיתקלו במספר בעיות כמו:

  • מיקום הגינה שלכם (ביחס לשמש) לא מתאים לחלק מהצמחים.
  • סוג האדמה הקיים, לא מתאים לשתילה של דשא או צמחים מסוימים.
  • תנאי השטח לא מתאימים לגידול עצי פרי.
  • הצמחים שאתם רוצים "שותים" הרבה מים.
  • מזג האוויר לא מתאים לצמחים (קר, או חם או ליד הים).

    גנן מקצועי יוכל לייעץ לכם, אילו סוגי צמחים באמת מתאימים למיקום שלכם, ולשלב אותם יחד לגינה בעלת סגנון ייחודי.

    סגנונות של גינה ביתית
    ישנן כמה סוגי גינות שכל גנן מקצועי יוכל להציע לכם, בתנאי שהשטח שלכם מתאים לגידול הצמחים האופייני לסגנון הגינה הנבחר.
  • גינה ים תיכונית- מאפיינת את האזור. מדובר על סלעי כורכר, מדרכי עץ, אדני רכבת. לגינה זו יהיה מראה טבעי, כאילו שאף אחד לא תכנן אותה. פרועה ודומיננטית. עצי הפרי המומלצים לגינה מסוג זה הם: צלף, אחירותם החורש, לימון, חרוב, הדס, רימון. כן ניתן לשתול בה צמחי תבלין ופרחי בר.
  • גינה בסגנון אירופאי- גנן מומחה מסביר כי גינה זו כמוה כתמונה שנקלטה בעדשתו של צלם חובב יצירה של אזור ישיבה בתוך הגינה, מוקף בצמחים ועצים. בגינה כזו ניתן לשלב פסלים וסלעים. אין בה יותר מדי צמחים, אבל יש בה צמחים הנשרכים על אזור הישיבה, ועצי פרי.
  • גן יפני- גן יפני נברא בכולם של סמלים הבאים לידי ביטוי באלמנטים הנכללים בו. יהיו בו: מקור מי או אלמנטים המזכירים מים, עצי בונסאי ננסיים, שילוב של במבוק. אורן שחור יפני, עצי מייפל נשירים, צמחי אזוב ושרך. אלמנט חשוב בהקמת גינה יפנית היא בשימוש בטכניקה של "נוף מושאל". אם שטח הגן הוא קטן, תיעשה שתילה מאוד מחושבת כדי להסתיר מבנים קרובים, במטרה שהיושבים בגינה, יראו רק את הנוף והוא ייראה להם אין סופי. גן יפני קיים גם במקדשים בודהיסטים, מקדשי שינטו ובמצודות עתיקות ביפן.
  • חצר אנגלית- כבר היום בעיקר במגדלים ובנייני משרדים מושקעים, ניתן לראות חצרות אנגליות. אז מה זה בדיוק? מדובר על שתילה של גן בקומת מרתף של בניין, אשר מצליחה להכניס אוויר ואור לחללים שמתחת למפלס הקרקע. זו יכולה להיות גינה עם פינת ישיבה לעובדים, או חלל המעוצב כגן פרי. על חצר אנגלית התייעצו עם גנן.

Add comment