תחומי העיסוק של אינסטלטור

אינסטלטור הוא לא רק בשביל לפתוח סתימה...

רבים מאתנו נזקקו ועדיין נזקקים מדי פעם לשירותי אינסטלציה. אחת התקלות הכי נפוצות שבגללה, מזעיקים אינסטלטור זו סתימה, אבל לאינסטלטור מומחה, יש גם את הידע והיכולת לפתור כל בעיית אינסטלציה, החל מהחלפת גומייה בברז ועד להנחת תשתית אינסטלציה חדשה.

מי נזקק להנחת תשתית אינסטלציה?

  • בתים ישנים עם מערכת אינסטלציה מיושנת.
  • פיצוץ של צינור שלעתים מעיד על קריסת התשתית.
  • דירות חדשות מקבלן.
  • בתים בבנייה עצמית.

 

איכות הנחת תשתית האינסטלציה, היא זו שתקבע את עמידותה, חוזקה וחסינותה לאורך זמן. משימה בסדר גודל כזה, מומלץ שתיעשה רק ע"י אינסטלטור מומחה בתחום, עם ניסיון וידע רחב.

מהו חוק הכלים השלובים- השטיכמוס?

תשתית אינסטלציה נבנית לפי חוק הכלים השלובים. חוק זה קובע, כי גובה המים בכל מיכל, בור או צינור וכלים שמחוברים ביניהם ישאף להיות בגובה אחיד- ביחס למרכז כדור הארץ. כל אינסטלטור נעזר לעתים בחוק הזה ויש גם בנאים שנעזרים בו, כדי להשוות גבהים של כמה נקודות בשטח. הם עושים את זה בעזרת "שטיכמוס" צינור מלא במים, מחזיקים אותו באופן שבקצה אחד מפלס המים, יהיה זהה לנקודת הייחוס ומסמנים את קו הגובה בצד השני, כך הם מאתרים את השוני בגבהים.

חובה הפרשי גובה בין צינורות מים- כך נמנע מעבר של גזים וריחות

ניקוז מים ביתי מבוסס על כוח המשיכה. הכיורים בכל בית, גבוהים מהצינורות שברצפה, והם גבוהים מצינורות הביוב העירוניים. כך נשטפים המים המלוכלכים למערכת הביוב. אבל זה לא מספיק. כדי שריחות וגזים לא יעלו גם מהצינורות, יש מתחת לכל כיור בבית, באסלות ובחלק מחיבורי רשת הצינורות מתחת לרצפה, במקום בו הם מונחים, מבנה ששמו "ברך"- מאגר מים קטן ליציאה וכניסה של מים.  פתח היציאה במאגר הזה גבוה מחלקו הנמוך ביותר של פתח הכניסה. חוק הכלים השלובים יוצר את ה"ברך", כך עולים המים עד לגובה פתח היציאה, וזורמים אל הביוב. כאשר סוגרים את הברז, המים שבמאגר הקטן יורדים עד לקצה התחתון של היציאה ועוצרים שם. בגלל שפתח הכניסה נמוך יותר, הוא נשאר כולו טבול במים ולכן נמנעים מעבר של גזים וריחות. "הברך" גם אוספת חלקי פסולת גדולים, כדי שחלילה לא יסתמו את הביוב.  הנחת תשתית אינסטלציה, חייבת להיעשות באופן בו יש לצינורות הפרשי גובה נכונים, כך  שפתח הכניסה והיציאה ב"ברך" ישרתו את המטרה. אם מאגר המים לא יכסה את כל פתח הכניסה, יש חשש שמאזור הפתח יעברו גזים ומכאן שבבית יהיה לכם חלילה ריח רע. לכן כל כך חשוב להזמין אינסטלטור שמבין את חשיבות הנחת הצינורות בהפרשי הגובה המדויקים.

 

כללים להנחת תשתית אינסטלציה

הנחת תשתית אינסטלציה, זו אחת המשימות הכי גדולות העומדות בפני כל קבלן אינסטלציה או אינסטלטור ובשמו העברי- שרברב. כדי להניח תשתית יציבה, חזקה ואמינה, צריך להקפיד על כמה כללים חשובים. החובה שלכם בתור צרכנים, היא לבדוק שהנחת תשתית האינסטלציה בבית או בעסק שלכם, נעשית ללא דופי.

  • הנחת הצנרת מנקודה לנקודה צריכה להיות רציפה, ללא כל קטיעות או חיבורים אחרים לצינור.
  • יש לוודא שצנרת המים החמים, מבודדת כראוי.
  • צינורות המים עוברים דרך "קורות קשר" בכלונסאות שביסודות הבית שלכם, יש לוודא כי בטרם יציקת הבטון, יש וודאות לגבי מיקום הצנרת.
  • בדיקת לח. המים בכל הבית, ובדיקת נזילות לפני שלב הריצוף.
  • לפני שלב כיסוי הטיח, מומלץ למלא את הצינורות במים, כדי שחלילה אם עבודת הטיח תפגע במי מהם, ניתן יהיה לאתר זאת ע"י התפרצות המים החוצה.
  • קוטר בור ביוב צריך להיות על פי התקן, כדי שתוכלו לחבר את הבית שלכם לתשתיות השונות.

 

יש אינסטלטורים שעובדים לפי תוכניות אדריכלים או קבלני אינסטלציה, וחייבים לפעול לפיה. תוכנית כזו קובעת את חומרי הגלם, כמות ואביזרים, מפת תשתית האינסטלציה והנחת התשתית והצנרת,  בהתאם לכל חלל ומיקום מקורות כניסת ויציאת המים בבית, צינורות הביוב ועוד.

Add comment