איך להזמין בייבי סיטר בלי לחטוף התקף חרדה

איך להזמין בייבי סיטר בלי לחטוף התקף חרדה?

באיזה גיל צריכה להיות הבייבי סיטר שלכם? איך בוחנים את ההתאמה שלה? מהם שלבי ,ההכשרה" שלה וגם למה הכי חשוב זה לפרגן לה. מדריך להורה המודאג.

 

אחד הדברים הכי קשים לכל הורה, זה להשאיר את הילדים שלו עם בייבי סיטר, בעיקר בפעמים הראשונות, ובעיקר אם הוא לא ממש הספיק לקבל מספיק ביטחון בקשר אליה. בדרך כלל העניין הזה של הביטחון, אף פעם לא מיישר קו עם חרדות של הורים וכל הורה במידה זו או אחרת סובל מתחושות מדאיגות שיכולות להיות חשש, אי שקט ועד חרדה של ממש לילדיו. זו הסיבה שכאשר אתם רוצים להזמין בייבי סיטר, נדרשות מספר פעולות קודמות, לפני שאתם משאירים את הילדים אתה לבד וקוראים לזה היכרות.

 

הכי טוב סבתא וסבא אבל אם אין?

הסידור הכי אופטימלי לילדים שלכם זה הסבא והסבתא שלהם. אבל אם הם לא זמינים, רחוקים או בכלל אינם, אתם בוודאי תצטרכו להזמין בייבי סיטר חיצונית ופה מתחילה הבעיה. לפני שאתם בכלל  בוחרים אתם צריכים לברר עם עצמכם, מה הדרישות ותנאי הסף שלכם, והיא חייבת לעמוד בהם. אחר כך יגיע שלב ההיכרות שלכם. השלב השלישי הוא השלב בו אתם "תכשירו" אותה להיות עם הילדים שלכם, ואז יש סיכוי שאם עשיתם את כל התהליך נכון, אפילו תיהנו קצת בלעדיהם.

 

שלב ראשון- בדרך לבחירת הבייבי סיטר

כל הורה מוצא את עצמו זקוק לבייבי סיטר, ואז מתחילה מלאכת החיפוש. בשלב הראשון פונים לזוגות אחרים ושואלים אם יש להם, עד שמגיעים למישהי עם המלצה, וגם אז לא בטוח שהיא תתאים לילדים שלכם. ככה עובד התהליך.

אם יש לכם ילדים קטנים, אתם צריכים להחליט באיזה גיל צריכה להיות הבייבי סיטר, שתוכלו לסמוך עליה. אם אתם לא בטוחים בגיל, אתם יכולים להתייעץ עם גננת או עם הורים אחרים. בנוסף אתם צריכים להבין מה המטלות אתם היא צריכה להתמודד. זה גם יקבע את הגיל שלה, וגם את האופי שלה. הרי אתם לא רוצים שהילדים לא יסתדרו אתה, ולכן חשוב לפגוש אותה כמובן ולבחון את האישיות שלה.

האם הבייבי סיטר מתחברת לילדים שלי?

אחרי שקיבלתם המלצות על בייבי סיטר, אתם צריכים להזמין אותה לשיחת היכרות בלי הילדים. תשאלו אותה את כל השאלות שעולות על דעתכם, החל מהניסיון שיש לה, ועד מה היא חושבת לעשות אתם שעתיים או שלוש כשהיא נמצאת אתם אחרי הגנים. אם זו בייבי סיטר ללילה כאשר הם ישנים, כמובן שהשאלות צריכות להיות אחרות, ואם יש לכם תינוק בבית, בוודאי לא תשאירו אותו עם בייבי סיטר שאין לה ניסיון להגיב נכון לבכי של תינוק באמצע השינה.

שלב שני- האם הילדים מתחברים אליה?

בהנחה שכל בייבי סיטר, תנסה למצוא חן בעיניכם כדי שתיקחו אותה, המבחן האמתי יהיה אם היא מוצאת חן בעיני הילדים שלכם. אחרי שבדקתם את הנתונים שלה והיא מתאימה לתנאי הסף שלכם, הזמינו אותה לשעת ניסיון כאשר אתם בבית. השגיחו על מה שקורה, בחנו את הקשר המתהווה בינה לבין הילדים, הרגישו אם הילדים נהנים בחברתה, או נרתעים ממנה. עד כמה היא יוזמת הפעלה של הילדים, מה היא עושה אתם? האם היא קשורה לצרכים ולרצונות שלהם, או רק מנסה לצאת מהשעה הזאת עם בית מאצטרובל? אם התחושה שלכם היא חיובית לגביה, תוכלו לספר לה על כך ולשכור את שירותיה.

 

שלב שלישי- בייבי סיטר לניסיון

השלב השלישי בבחירת בייבי סיטר, צריך להיות אחרי שאתם מרגישים מספיק בטוחים כדי להפקיד את ילדיכם בידיה. אם מדובר על הוצאת הילדים מגן ובית ספר, עשו אתה תרגול כמה פעמים יחד אתכם ולמדו אותה מה אפשרויות התעסוקה אחרי לקיחת הילדים. גן שעשועים, ביקור אצל חבר, ביקור אצלכם של חבר. את כל המידע הזה אתם חייבים לתת לה כדי שהיא תדע כיצד לנהוג.

ההמלצה שלנו להורים היא, לקחת בייבי סיטר תחילה בשעות היום, ורק אחר כך לנסות אותה בערב. בהתחלה הקפידו לבחון את היחסים. שימו לב איך הילדים מגיבים לנוכחות שלה. האם הם שמחים? או מסתייגים? האם הם מתקרבים אליה או נרתעים? כל אלה יתנו לכם מושג לגבי מהות הקשר הנרקם ביניהם.

בייבי סיטר בערב

בייבי סיטר בערב בעצם, מחליפה אתכם כשאתם לא נמצאים. דאגו ליידע אותה לגבי הצבת גבולות לילדים, כמו גם סוג התעסוקה לפני השינה. ארוחת ערב מומלצת ועוד נתונים שיעזרו לה לצלוח את המשימות בדיוק כפי שאתם עושים אותם. חשוב מאוד שתעניקו לבייבי סיטר סמכויות של "חינוך" הילדים בשעות שהיא נמצאת אתם, גבולות של מורת ואסור, כדי שהילדים לא יחרגו מההתנהגות המקובלת עליכם.

לא פחות חשוב זה לפרגן לבייבי סיטר טובה, ככה היא תשגיח על הילדים שלכם בשמחה.

Add comment